Графік роботи: 9.30 - 20.00
Всі питання, що Вас зацікавили, Ви маєте змогу задати за телефонами
Бриф на розробку сайту
+38 (093) 541-76-76
створення сайтів

2021 рік - особливості веб-дизайну

2021 рік - особливості веб-дизайну
11 січня 2021 р.

Коронавірус закінчиться, а сайт залишиться. Як модернізувати свій проект на найближчий рік: де дати волю дизайнеру, а де - розробникам продукту.
2020 рік став переломним для багатьох підприємців. Хтось успішно застрибнув на хвилю онлайну. А хтось занепав, так і не пізнавши можливостей, які дала нам самоізоляція. У всій цій історії важливо одне: покупок в інтернеті стало більше, а значить, візуальна складова вашого сайту повинна ще більше працювати на просування.
Веб-дизайн зараз - це маса можливостей, але, як і всі розробки, їх потрібно використовувати з розумом. Що змінилося за 2020 рік, і що візьмемо з собою в 2021? Про це і поговоримо!

1. Соцмережі – наше все

Чи помічали, що більшість сайтів, незалежно від того, що вони продають, стали все більше схожі на найпопулярніші соцмережі світу?
Значки в мобільній версії прямо-таки нагадують "інстаграмну" розмітку соцмережі.
Таке дизайнерське рішення цілком зрозуміло. Категорію б'юті-товарів продають у інстаграм вже років 5, так чому б не зробити і сайт, схожий на сторінку улюбленої соцмережі, де можна подивитися актуальне, вивчити стрічку. Інтерфейс зрозумілий для будь-якого, хто навіть вперше зайде на сайт, тому що все це він уже десь бачив і знає, як користуватися.
Актуально таке оформлення буде не тільки для косметичних брендів і одягу.

2. Мінімалізм

Це ще один тренд, який все більше набирає обертів як серед розробників, так і серед користувачів. Люди втомилися від нагромаджень і зайвої інформації. Тому часом приємніше дивитися на одну картинку головної сторінки і слухати спів китів.
Але мінімалізм, як спосіб оформлення вашого сайту, - це не тільки одна картинка на головній сторінці. Тут завдання дизайнера за рахунок декількох простих зрозумілих форм показати у всій красі продукт, інформацію або послугу, яку ви пропонуєте, а не загострювати увагу на декоративних елементах.
Найпростіший і зрозумілий нам принцип мінімалізму вже давно використовує Google.
Як бачите, мінімалізм теж буває різний, тому пропонуємо розглянути його особливості.

Простота у всьому

Зрозумілі і чисті лінії, ніяких зайвих деталей, складносурядних шрифтів і різноманіття різних ілюстрацій, складної сітки розміщення інформації та медіа. Простота може бути і у внутрішньому змісті сайту: від фотографій в стилі мінімалізм, до відео і оформлення тексту. 

Чисті кольори

Друга важлива особливість мінімалізму. Тут варто відзначити, що раніше дизайнери дотримувалися чорно-білої палітри, максимум пастельної, не використовувалися яскраві кольори. Але новий рік диктує нам нові правила. Найголовніше у використанні будь-якого кольору - це те, що він повинен забезпечувати хороший контраст між зображеннями і фоном. Як і раніше актуальний білий фон. Його можна розбавити яскравими смисловими акцентами, наприклад, в ті місця, куди повинен падати погляд в першу чергу.

Зображення без фону

За допомогою зображень дизайнер створює емоційний зв'язок з клієнтом, тому тут важливо не перестаратися. Другої спроби у вас вже не буде.

Правила для зображень у мінімалізмі:

  • воно не повинно забруднювати макет: просте фото / графіка без дрібних деталей, елементів;
  • кольорова гамма може бути будь-якою, головне, щоб вона контрастувала з фоном і виграшно підносила ваш продукт;
  • зображення повинні бути одного стилю;
  • частіше використовувати зображення без фону, щоб зробити ще більший акцент на товар.

Простір

Тут основне правило, краще менше, ніж більше. Дизайнер прибирає зайві елементи і залишає тільки головне. Правильний розподіл інтервалів дозволяє привернути увагу до потрібних речей на сайті. Людині не доводиться занадто довго переварювати інформацію, шукати потрібну. Немов повисло фото / графіка / текст в просторі допомагають майбутньому клієнтові не загубитися в потоці інформації, створюється атмосфера тет-а-тета.

Важливо також розуміти, що цю легкість потрібно створювати як і все інше з розумом. Особливо варто приділити увагу верхній частині макета. Більшість користувачів складають перше враження про компанію з перших елементів на сайті. Другий момент, як додавання пробілів і простору вплине на розмір макета. Не всі користувачі люблять занадто довго скролить сторінки. Третє завдання перед дизайнером і розробниками, як такий сайт буде виглядати на мобільному пристрої. Чи не буде текст занадто маленьким, а фото або зображення на весь екран.

3. Темна тема оформлення

Ви помітили, що не тільки соціальні мережі стали пропонувати перейти на «темну сторону»? Економити заряд вашого акумулятора мобільного пристрою допоможуть і сайти. І це не просто нове віяння, такі гіганти, як Apple, Mersedez-Benz, Instagram, Telegram і т. д. Вже давно милують око, в прямому і переносному сенсі, своїх споживачів.
Важливо відзначити, що і тут компанії обирають адаптацію, якщо людина сидить з телефону, то вона може вибрати темну тему на сайті або в додатку. Правда на десктопних версіях така функція є не у всіх сайтів.
Власне, чому веб-дизайнери та розробники вирішили внести трохи темряви в наше життя. По-перше, це корисніше для ваших очей, ніж яскравий білий світ, якого тепер досить навколо. До того ж, чорний колір зручний в темний час доби. Тим більше якщо вірити дослідженню за 2020 рік, середньостатистичний чоловік проводить в інтернеті щодня більше 6 годин, очі за такий час точно втомляться. По-друге, на темному тлі графічні рішення можуть виглядати візуально інакше і виграшніше, ніж на світлому, що дає волю для креативу. По-третє, підвищує коефіцієнт контрастності.
Крім того, темні теми відмінно підходять для OLED-екранів (такі як бувають у телевізорів, але у й смартфонів марки Samsung), оскільки економлять енергію і збільшують тривалість життя екрану. Темні відтінки дозволяють створювати креативні елементи з використанням неонового світіння, а це теж один із трендів графічного дизайну 2021 року.

4. Штучний інтелект

Не дивно, що дана позиція з'явилася в нашій статті про тренди в дизайні сайтів-2021. Штучний інтелект (ШІ) вже щільно увійшов в наше інтернет-життя. Будь-який чат-бот, який спливає на сайті медичної клініки або товарів для будинку - теж частина штучного інтелекту.
За прогнозами, все частіше на сайтах ми будемо бачити голосовий пошук. Це пов'язано з ритмом життя людини, в якому витрачати час на друкування свого запиту - розкіш. У перспективі дійти до такого рівня використання ШІ, що сайт, свідомо знаючи переваги клієнта, буде вибудовувати максимальний комфортний майданчик під конкретного користувача (привіт любителям серіалу «Чорне дзеркало)». Але це поки в перспективі, термінів у якій немає.

5. Фото+графіка=любов

Гібрид фото і графіки - ще один тренд в веб-дизайні, що минає 2020 і насувається 2021 року. Такий колаж - данина любителям поп-арту, створює не тільки грайливий настрій, але і певну багатошаровість. Це додає цікавість до вашого товару і послуги. На жаль, не всі виробники шанують цю історію, вважаючи за краще стандартні рішення. Західні конкуренти, навпаки, з легкістю вводять фото і графіку на свої сайти: від сайтів медіа до продуктів харчування та одягу. Використання такої техніки в останньому сегменті товарів може говорити не тільки про те, що ваша компанія йде в ногу з часом, а й про самий товар, про вашу ЦА. До речі, DePlace Maison використовують ще одну «фішку 2021»: текуча анімація. На сайті бренду вашою мишкою буде чорна пляма, з якою хочеться неодмінно пограти, а значить, коли ви відвідаєте сайт буде довше. А це запорука того, що ви будете вивчати сайт і його товари, самі того не підозрюючи.

6. Асиметричні макети

Незважаючи на тренд дизайну в стилі соцмереж, з ним також органічно існує тренд на руйнування кордонів і розуміння розмітки сторінки.
Звична сітка, як у онлайн-магазинах або новинних ресурсах, сходить нанівець. З'являються нові форми, несхожі один на одного. Межі дійсно стираються і звичне розміщення "Меню", "Контактів", "Про нас" і т.д. можуть виглядати абсолютно непересічно. Асиметричний макет як мінімум викличе цікавість у користувача, а це значить, що він почне вивчати ваш сайт, потім ваш продукт. Ви втримаєте клієнта на сайті довше, ніж звична квадратна зрозуміла сітка.
Використовуючи асиметрію, не варто забувати про баланс і композицію, щоб одна частина сторінки "не переважує" іншу. Наприклад, зображення не повинно бути більше текстового блоку.

Підсумуємо, кому і для чого варто використовувати асиметрію?:

  • щоб оживити продає сторінку, спочатку сконцентрувавши увагу користувачів на найбільш важливі речі;
  • полегшити візуальне сприйняття інформації;
  • вигідніше використовувати простір на сторінці;
  • сама обстановка асиметричності добре підходить для емоційного дизайну, використання зображень / інформації рекламного характеру, товарів, що підсилюють емоційні мотиви;
  • створюється відчуття динамічності, сайт перестає бути нудним.

Чого не слід робити у 2021 році:
1. Використовувати багато різних шрифтів, як за розміром, так і за стилем.

Для чого потрібен текст на сайті? Для того, щоб його прочитали, дізналися про вас, ваш товар або послугу. Але є велике «АЛЕ» - дрібний шрифт або використання складного стилю шрифту.
Сучасна людина затримує увагу на 8 секунд - за цей час вона може прочитати тільки 18 слів. Якщо ж ваш текст буде більше, та й ще й дрібного шрифту, швидше за все, користувач просто прокрутить сторінку далі. Шляхи оптимізації: використовувати відеоролик або анімацію + голос, щоб «оживити» ваш товар.
Різні стилі шрифтів також відволікають, а часом можуть і дратувати користувача.

2. Використовувати слайдери

Слайдери не тільки навантажують сайт, але і роблять його несучасним.
Згідно з дослідженням університету Nort Dam, тільки 1% респондентів натиснули на слайдер. При цьому 84% кліків довелося тільки на перший слайд. Тут спрацьовує принцип банерної реклами на сайтах-пошуковиках, як правило, вона виглядає як слайдер і розміщена збоку сайту, тому на неї ніхто не звертає уваги.

3. З низькою контрастністю шрифти

Сподіваємося, так ніхто вже не робить, але якщо ви зрозуміли, що цей пункт про вас швидше телефонуйте / пишіть професіоналам, щоб виправити помилку.
Редактор одного австралійського журналу Колін Уілдон вирішив дізнатися думку своїх читачів про те, який колір фону і тексту ті вважають прийнятним:

  • Чорний текст на білому: 70% добре, 19% задовільно, 11% погано;
  • Білий текст на чорному: 0% добре, 12% задовільно, 88% погано;
  • Білий текст на фіолетовому: 2% добре, 16% задовільно, 82% погано;
  • Білий текст на королівському синьому: 0% добре, 4% задовільно, 96% погано.

До речі, ми не тільки можемо ділитися з вами класними тенденціями дизайну сайтів 2021 року, а й створити його для вас під ключ.