Графік роботи: 9.30 - 20.00
Всі питання, що Вас зацікавили, Ви маєте змогу задати за телефонами
Бриф на розробку сайту
+38 (093) 541-76-76
створення сайтів

Голосовий пошук в SEO-індустрії

Голосовий пошук в SEO-індустрії
19 жовтня 2017 р.

Коли у 1987 році вийшов фільм «Зоряний шлях: наступне покоління», розмова з комп'ютером здавався чимось з ряду фантастики. Однак чекати появи голосового пошуку до 2364 роки нам не доведеться.

Голосовий пошук - найдинамічніший тип пошуку, констатував Бехшад Бехзада, головний інженер компанії Google в Цюріху, на конференції SMX West у березні 2016 року. Щодня їм користується 55% підлітків і 44% дорослих, і це число постійно зростає. Привабливість голосового чату безперечна: це швидко, звільняє руки, дозволяє виконувати кілька завдань одночасно.

Технологія розвивається і стає все більш надійною. Якщо два роки тому пошук помилявся в 20% випадків, то зараз ця цифра становить 8%: величезний стрибок за такий короткий проміжок часу.
За словами Бехшада, за голосовим пошуком майбутнє. І це не тільки розпізнавання слів, але і розуміння мови, що дозволить системі знаходити відповіді навіть на звичайні висловлювання, розпізнаючи їх значення і контекст.

Мета компанії Google - перетворити голосовий пошук в досконалого мобільного помічника для вирішення повсякденних завдань користувачів.

Пошук, який розумніший, ніж будь-коли

Мало хто пише так само, як каже. Коли ми вводимо запит в пошуковий рядок, то зазвичай використовуємо короткі фрази на кшталт «погода в Парижі». У розмові ж ми, скоріше, запитаємо: «Яка погода зараз в Парижі?» Такий варіант побудови запиту тепер працює і для голосового пошуку.
Такі програми як Google Now, Siri і Cortana стають все більш популярними, а їх програмне забезпечення - все більш точним. Тому тепер важливо навчити пошуковики інтерпретувати природні фрази.
На даному етапі голосовий пошук Google вміє розпізнавати такі запити і реагувати на них:

1. Написання слів / запитів

У нашій мові ми маємо справу зі словами-омонімами, які звучать однаково, але пишуться по-різному. Наприклад, якщо ми попросимо Google показати нам Уельс (Wales), а він видасть фотографії китів (Whales), тоді можна вимовити запит по буквах W-A-L-E-S, і на екрані з'являться фото країни.

2. Те, що було сказано раніше / шукалось раніше

Якщо ви запитаєте «Де знаходиться міст Золоті Ворота» і потім додасте в запит фрази «Я хочу побачити його фото» і «дізнатися, хто побудував його», Google зможе визначити, що займенник «його» відноситься до вашого початкового запиту, і видасть фотографії моста Золоті Ворота, а також відповідь на питання, ким він був побудований.
І навпаки, якщо Google не може негайно відповісти на запит, ви можете звузити його за допомогою контексту. Так, якщо ви запитаєте «Яка висота у Риги», голосовий пошук може не знайти відповідь, так як це не найвідоміша гора в Швейцарських Альпах. Якщо ж ви спочатку запитайте «Які гори є в Швейцарії», і потім «Яка висота у Риги», Google зможе підказати, що її висота становить 1798 метрів.

3. Контекст, заснований на місцезнаходження

Якщо ви перебуваєте в конференц-центрі в Сан Хосе і задаєте в голосовий пошук «Як далеко аеропорт від конференц-центру?», Google зрозуміє, що ви маєте на увазі той самий «конференц центр», в якому ви перебуваєте.

4. Контекст, заснований на додатку

Якщо ви спілкуєтеся з кимось про конкретний ресторан в додатку, наприклад, Viber, то ви можете сказати Google-пошуку «Покажи мені меню». Google зрозуміє, меню якого ресторану ви хочете побачити, грунтуючись на контексті.

5. Контекст, заснований на тому, що ви бачите на екрані

Переглядали статтю у Вікіпедії про Джонні Деппа? Ви можете задати голосовому пошуку «Покажи фото Джонні» та отримати у видачі тисячі фотографій з Джонні Деппом, так як він той самий Джонні, статтю про який ви переглядали щойно.

6. Контекст про вас

Якщо задати в пошук «За якою адресою розташований мій офіс?», То Google відповість, і вам навіть не доведеться уточнювати, до кого належить займенник «мій».
Але це ще не все! Схоже, що Google працює над голосовим шопінгом. Легко уявити, як швидко ми звикнемо до миттєвих покупок: можна буде просто поставити пошуковику запит «Замов мені велику піцу з пепероні і грибами в ресторані Pizza Hut або «Покажи мені блакитні джинси / Покажи мені 12-й розмір / Замов мені пару джинсів з American Eagle ».

Що необхідно робити для SEO?

Ясно, що контекстний і мовний пошук підсилюють свої позиції з активним розвитком голосового пошуку. Так куди ж це заведе SEO?

Отже, нам потрібно врахувати особливості голосового пошуку в структурі наших сайтів. Це означає -робити упор на контент, написаний в розмовному стилі.
Також слід розуміти, що люди, які друкують питання, і люди, що задають його в голосовий пошук, часто разюче відрізняються в поведінці і стилі написання. Наприклад, той, хто друкує, готовий витратити час на пошук відповіді. А той, хто шукає через голосовий пошук, очікує миттєвого результату. Ми повинні враховувати обидва типи людей.

Вибираючи стратегію пошукової оптимізації, вам слід:

1. Звернути увагу на ключові слова з «довгим хвостом»

Ключові слова з коротким хвостом - зникнуть назавжди, але вони стануть набагато менш придатними для голосового пошуку, ніж природні фрази. І це потрібно врахувати при створенні контенту для сайту.

2. Використовувати семантичну розмітку для визначення контексту

Якщо ви ще не знайомі з семантичної розміткою сторінок, обов'язково вивчіть її. Вона дозволяє пошуковим системам розпізнавати контекст, а це значить, що ваш сайт буде на рядок вище у видачі в звичайному пошуку, і він буде краще відповідати на специфічні запити, задані через голосовий пошук.
Якщо вам потрібна допомога з впровадженням мікророзмітки і іншими операціями по оптимізації сторінок сайту, ви можете звернутися до клієнтської службу SeoPult «Персональний менеджер».

3. Оптимізувати мікродані для вашого сайту

Переконайтеся, що схема проїзду до вашого офісу або магазин на сайті зрозуміла для відвідувачів і пошукових роботів, тому що за цією інформацією користувачі мобільних телефонів і голосового пошуку звертаються найчастіше.

4. Додайте сторінку з часто вживаними питаннями і відповідями (ЧАВО / FAQ)

Коли люди роблять запит через голосовий пошук, зазвичай вони починають їх зі слів «хто», «який», «де», «коли», «чому» і «як», а потім вибирають відповіді, які в точності відповідають їх запитом. Створіть на сайті сторінку з ЧАВО і сформулюйте питання, які часто формулюють користувачі. Потім пропишіть на них відповіді, максимально відповідні голосовому пошуку.

5. Адаптувати сайт під мобільні пристрої

Відповідь на запит, а саме сторінка сайту, повинена бути не тільки релевантною, але і зручною для перегляду на екрані смартфона.

Куди ми рухаємося?

Все більше число людей (особливо молоде покоління) користується голосовим пошуком на смартфонах для серфінгу в інтернеті, спілкування і для дзвінків. Голосовий пошук зараз дійсно популярний, і було б нерозумно не помічати його в SEO-індустрії. Пора перестати думати однобічно, лише про письмові запити. Прийшов час поміркувати, як оптимізувати сайти і під голосовий пошук. Очевидно, за цим майбутнє.

Стаття підготовлена на основі оригінального матеріалу під авторством Aleh Barysevich, засновника і директора з маркетингу в компанії Link-Assistant.Com