Графік роботи: 9.30 - 20.00
Всі питання, що Вас зацікавили, Ви маєте змогу задати за телефонами
Бриф на розробку сайту
+38 (093) 541-76-76
створення сайтів

Тренди електронної комерції в 2015 - 2016 роках

Тренди електронної комерції в 2015 - 2016 роках
06 січня 2016 р.

Щорічно в електронній комерції щось змінюється як у плані технологій, так і щодо інших аспектів ведення бізнесу. За підсумками 2015 року, експертами прогнозується зростання онлайн-продажів в глобальному масштабі на 17 - 18% відсотків. При цьому в Україні ця цифра ще вище і в останні кілька років коливається в діапазоні між 20 і 30 відсотків, що дійсно дуже багато.

В умовах зростаючого ринку і все більшої конкуренції, що посилюється необхідно постійно бути в курсі тенденцій галузі, щоб збільшувати продажі і забезпечувати кращі результати роботи інтернет-магазину. Ми зробили для вас добірку основних тенденцій у сфері електронної комерції, відібравши тренди, які, на нашу думку, будуть ставати все актуальнішими як у 2015, так і в наступному році.

Лояльність та персоналізація

Хоча багато інтернет-магазинів вже працюють у напрямку підвищення лояльності з боку покупців, далеко не всі продавці розуміють, наскільки це насправді важливо. Практично всі експерти сходяться у думці, що робота над утриманням клієнта і забезпеченням йому позитивного досвіду взаємодії з бізнесом стане одним з ключових факторів успіху в онлайн-продажах вже у найближчі два роки.

При цьому необхідно розуміти, що під стимулюванням лояльності мається на увазі саме позитивний досвід користувача (сервіс, клубна карта, пільгові умови), а не просто пропозиція знижки або нові акції. Задоволений клієнт не тільки забезпечить вам повторні замовлення, але і відрекомендує ваш інтернет-магазин своїм друзям.

Персоналізація - одна з важливих складових забезпечення задоволення клієнтів, у тому числі в сфері електронної комерції. Пропозиції, рекомендації та поради повинні бути змодельовані з урахуванням конкретних потреб кожного з сегментів клієнтів. Більше того, навіть маркетингову стратегію необхідно будувати з урахуванням фактора персоналізації, щоб пропонувати покупцеві те, що відповідає його індивідуальним потребам і перевагам. Аналітика, опитування та історія покупок будуть в цьому контексті кращими союзниками.

Мобільна комерція

Якщо раніше мова йшла тільки переважно про необхідність адаптивної верстки для того, щоб забезпечити зручність перегляду інтернет-магазину на різних пристроях, то тепер дане питання варто розглядати набагато ширше. Смартфони і планшети плавно перетворилися на основні пристрої для навігації по Інтернету для основного сегменту користувачів. Відповідно, швидкими темпами зростає і частка покупок, зроблених за допомогою таких пристроїв. Тому власникові бізнесу необхідно комплексно підходити до даного питання - починаючи з адаптації сайту під мобільні і продовжуючи роботу в таких напрямках, як мобільна реклама та розробка програми під інтернет-магазин.

Мобільний шопінг стає мейнстрімом, хоча і розглядати додатки в якості заміни сайту інтернет-магазину не варто. Це, скоріше, ефективний додатковий інструмент для роботи з одним із сегментів аудиторії.

Робота із спільнотою

Ми вже писали, що понад 70% покупців вивчають відгуки інших людей перед тим, як замовляти товар в інтернет-магазині. Причому роблять це не тільки на сайті продавця, а й на інших майданчиках, щоб отримати найбільш повну інформацію про продукт. А ось ще цікаві факти: 74% користувачів відмовляються від покупки, ознайомившись з негативною думкою, а 41%, навпаки, - роблять імпульсивні покупки після прочитання захоплених відгуків.

Необхідно звернути увагу і на соціальні мережі, особливо з урахуванням планів Facebook по впровадженню кнопки «Купити», яку інтернет-магазини зможуть додавати до постів на своїй сторінці. Та й у цілому таку величезну аудиторію, яка сконцентрована в соціальних мережах, просто не можливо ігнорувати.

Реальність така, що крауд-маркетинг, формування аудиторії, стимулювання лояльності та інші форми роботи із спільнотою стають необхідністю для побудови успішного бізнесу в електронній комерції.

Експансія Китаю

Епоха буму інтернет-магазинів, що заробляють за відпрацьованою схемою покупки дешевих товарів у Китаї і перепродажу їх у країнах СНД, стрімко підходить до свого завершення. Китайська компанія Alibaba Group, яка володіє міжнародним інтернет-магазином Aliexpress.com, в 2015 році зареєструвала своє представництво в Росії. Цілком можливо, що незабаром подібні представництва з'являться в Україні та інших країнах СНД, а прискорення доставки з Китаю стане завершальним штрихом в експансії на місцеві ринки.

Таким чином, багато дрібних і середніх гравців онлайн-рітейлу, успіх яких визначався виключно великими націнками на перепродажі продукції з Китаю, зіткнуться з серйозною загрозою. Чи зможуть вони залишитися на ринку в таких умовах - під великим питанням.

Рух в регіони

У найближчі рік-два саме зростання продажів у регіонах має стати основним драйвером зростання. Цьому сприяє як підвищення інтересу з боку населення до онлайн-покупок, так і поява великої  кількості маленьких інтернет-магазинів, орієнтованих саме на локальні ринки рівня міста чи області. Цілком імовірно, що зі зростанням попиту з'являться невеликі, але успішні нішеві гравці, які будуть орієнтовані виключно на аудиторію покупців в певному місті-мільйоннику. Точніше вони і зараз є, але це швидше виняток, ніж правило.

З урахуванням даної тенденції великим інтернет-магазинам, які ведуть торгівлю на всю країну, варто потурбуватися підвищенням швидкості обробки замовлень з регіонів, забезпеченням їх швидкої і безпечної доставки.

Ефективна логістика

Необхідність опрацювання даного питання повністю вкладається в логіку вдосконалення обслуговування покупців і забезпечення їх лояльності. Доставка повинна бути швидкою вже тому, що ніхто не любить чекати замовлення. Якщо людина робить замовлення певного товару - наприклад, для того, щоб зробити комусь подарунок - навіть один день затримки буде для нього критичним.

Окрім роботи над швидкістю доставки, запропонуйте покупцеві вибір: пошта, транспортна служба, кур'єр до будинку, протягом 24 годин або на обрану дату. Такі невеликі, але корисні опції забезпечують позитивне враження клієнта від взаємодії з вашим інтернет-магазином. Всі ваші зусилля з вибудовування роботи інтернет-магазину втратять сенс, якщо товару по факту не виявилося на складі, а доставка перетворилася на болісне очікування.

У США і Західній Європі доставка в день замовлення поступово стає все більш поширеною реальністю і піднімає планку якості обслуговування, якої необхідно відповідати. Звичайно, безпілотники-квадрокоптера Amazon є їх прерогативою, але ж можна знайти і чимало інших способів, як прискорити доставку замовлення покупцеві. Швидка і навіть безкоштовна доставка - ось чого варто очікувати в найближчому майбутньому.

Мультиканальність як тренд

Для того, щоб ваш інтернет-магазин був успішним, ефективної роботи в якомусь одному напрямку інтернет-маркетингу може бути цілком достатньо. Але, щоб стати одним з лідерів і відірватися від конкурентів, потрібно звернути увагу на мультиканальний маркетинг. Компанія повинна системно працювати над залученням всіх доступних каналів залучення покупців, так як кожен з них може зробити свій внесок у забезпечення зростання прибутку. Для зарубіжних інтернет-магазинів це вже норма, а от у країнах СНД мультіканальний маркетинг є новинкою.

Цікавим прикладом роботи над різними каналами залучення покупців є інтернет-магазин Rozetka. Їх YouTube-канал увійшов у Топ 3 сайтів в сегменті e-commerce за обсягами трафіку, отриманого з цього відеохостингу. Також варто звернути увагу на e-mail-розсилки.

Невеликі і нішеві

«Малий e-commerce» та інтернет-магазини,  які спеціалізуються виключно на окремих нішах, збільшують свою частку на ринку. Запускати другу «Розетку» з точки зору конкуренції і перспектив стає нерентабельно. А ось конкурувати навіть з визнаними лідерами в окремих сегментах цілком  можливо. Наприклад, навіть у такій перегрітій, здавалося б, товарній ніші, як цифрова техніка, спеціалізовані інтернет-магазини відчувають себе досить добре. Як приклад можна привести сегмент пристроїв Apple або аудіотехніку.

При цьому з'являються гравці в досить-таки незвичайних для онлайн-торгівлі сегментах - як, наприклад, вироби ручної роботи, натуральна косметика, дизайнерські меблі і т. д. Конкуренція в таких сегментах e-commerce відносно невисока, а іноді і зовсім відсутня.

У найближчі роки інтенсивний розвиток електронної комерції продовжиться навіть на ринках розвинених і економічно стабільних країн, не кажучи вже про країни СНД та інших ринках, що розвиваються. При цьому розширення аудиторії покупців передбачається як за рахунок звичних, так і шляхом збільшення зростання за рахунок нових каналів, таких як мобільні пристрої.

Перераховані в цій статті тренди допоможуть вам зорієнтуватися, в якому напрямку в 2015 - 2016 році варто працювати, щоб домогтися збільшення продажів, і яким чином можна підвищити конкурентоспроможність. І так, якщо вам потрібна допомога у розвитку вашого бізнесу в Інтернеті, не соромтеся звертатися до нас. Ми забезпечили успішний розвиток багатьом з наших клієнтів і готові допомогти і вам.